ישעיהו ויין וחיים ולדר: מה הבעיה להתחפש לחיילים?

    ארי וידר | צילום: עפר גדנקן 2 Comment on ישעיהו ויין וחיים ולדר: מה הבעיה להתחפש לחיילים?
    22:02
    18.05.24
    נתי קאליש No Comments on האדמו"ר הורה: "לנסוע למירון, עד איפה שאפשר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הדיון בנוגע לחוק הגיוס עולה גם בשעת הבחירות, ולקראת פורים יש מי שקורא שלא להתחפש לחיילים.

    פנחס, מחנך באחת מתלמודי התורה בירושלים אומר לאתר 'קול חי': "יותר ויותר מחנכים רואים בעיה באפשרות התחפשות לחייל. אנחנו לא צריכים לחנך את ילדינו לשאוף להיות חיילים. בנוסף לכך מובא בשם השרף מקוצק כי אמר לחסידיו שצפויה לבוא גזירה של גיוס בכפייה של בני ישראל לצבא הפולני, כשהוא מסביר כי הגזירה יכולה לחול כי הנערים הקטנים רצים אחרי החיילים ומנגנים את ניגוניהם וזה נקרא חס ושלום הסכמה".

    לעומתו הסופר והמחנך חיים ולדר לא רואה כל טעם לפגם בתחפושת החייל "אני לא רואה בכך כל בעיה" אומר ולדר לאתר 'קול חי' "לדעתי אם קיימת בעיה, הרי שהיא הייתה קיימת גם בעבר, אבל אני לא חושב שצריך להציק לילדים בנושא זה. אם ילד רוצה להתחפש לחייל שיתחפש. אם יש מישהו שרוצה בכל זאת לעשות משהו, אולי שיחפש אותו לחייל אמריקאי ולא לחייל ישראלי".

    גם בקרב אנשי הפלג הירושלמי לא רואים בעיה בהתחפשות לחייל "אמנם אני יודע שיש קמפיין כזה, אבל אני לא חושב שיש בעיה בתחפושת" אומר לאתר 'קול חי' ישעיהו ויין, מבני ביתו של הגר"ש אוירבאך "אני לא שמעתי שראש הישיבה נשאל על כך, אבל אני חושב שילדים מתחפשים לכל מיני דברים וזה לא בהכרח משקף. הילד שלי למשל התחפש בשנה שעברה לחייל במשמר המלכה, אז האם זה אומר משהו? ".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      זה מכניס לילדים תחושה שחייל זה משהו עוצמתי וזה מגביר את שאיפותיו של הילד להיות אי פעם חייל אמיתי ה"י
      ואני לא מתפלא כי המחנכים האלו הם כידוע נגועים בהשקפה זרה
      כידוע למבינים

    2. 1

      מולדר אין לי ציפיות. אבל ויין טועה בכך שהוא לא מבדיל בין העונות. כמו שיש חיוב יהרג ואל יעבור אפילו על שרוך נעל בשעת השמד, כך כאן אמנם זה לא יהרג ואל יעבור אבל לפחות למראית עין כאשר חבושתינו מסתובבים כל כך הרבה חרדקים עם מדי צבא ברחובותינו מה שלא היה עד לפני שנתיים, יש טעם גדול לפגם בתחפושת חייל